Přeskočit na hlavní obsah

Testování mého nového fotoaparátu - bezzrcadlovky NIKONZ50

V čase COVIDU 19 mám dost času a různé možnosti si vyzkoušet můj nový foťák. A tak kromě Street fotografie fotím skoro všechny témata: krajinu, portréty, sportovní akce, zátiší... Kvůli karanténě samozřejmě využívám jako své hlavní obrazové objekty především mou rodinu a náš panelákový byt.

1. Foťák se skvěle drží - parádní grip doplňuje malé tělo. Do mé brašny po Fujině X-100T se Nikon Z50 pohodlně vejde.

2. Na Nikoňácké menu jsem zvyklý - je jednoduché a intuitivní. Využívám funkční tlačítka, kde si nastavuji funkci různé typy měření expozice a funkci ostření obrazu. Povětšinou fotím s prioritou clony (čas a iso se dopočítávají procesorem fotoaparátu).

3. Zatím jsem nevyzkoušel konverzi na objektiv digitální zrcadlovky NIKON (školní Nikon D5100 jsem půjčil ještě v čase před COVIDEM studentce Aničce). Takže využívám seťák pro z50 - DX 16-50. Povětšinou fotím na tu šestnáctku. Objektiv mi vyhovuje - jak zoomem tak ostrostí a prokreslením vyfotografovaných fotografií.

4. Hledáček je OK (fotím asi z 80%). Displej je taky OK (nejsem zvyklý fotit displejem - učím se to). Displej se dá nastavit jako u dvouoké zrcadlovky (flexarety) a to je opravdu skvělé při pouliční fotografii - málokdo si všimne, že ho fotíte). Taky se mi líbí vysunutí displeje pod objektiv při selfie - subjektivně mi to přijde lepší, než otočení displeje bokem (jako u D5100), protože se intuitivně koukáte na displej, který je pod objektivem selfíčka jsou přirozenější.

5. Skvělá konektivita - když porovnám konektivitu Fuji X-T100 a Nikoňácký SnapBridge - Nikon má rychlejší a subjektivně příjemnější prostředí sdílení fotek přímo z foťáku třeba do mobilu či tabletu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jedna věc se mi u NIKONU Z50 nelíbí - nemyslím si, že jak NIKON proklamuje - je to foťák pro začátečníky. Ačkoliv se jako profesionál necítím, myslím si, že jako pokročilému a vášnivému fotoamatérovi přijde tento fotografický stroj jako opravdu skvělá výzva pro vynikající fotografie s tím, že to není jen o mačkání ale i o technice a možnostech fotografování. Škatulka - foťák pro začínající fotografy - tento stroj malinko (a zcela zbytečně) dehonestuje!

Konkrétní fotky ze Z50:












Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.