Přeskočit na hlavní obsah

Přidání peněz učitelům.

Od září dostanou učitelé přidáno. Nezasvěcený čtenář by mohl prohlásit: už zase?
8 (6+2) procent je pro začátek slušných. Rozhodně to jsou peníze, které se počítají a budou cítit v tom pozitivním slova smyslu v rodinném rozpočtu. 

Jen bych měl jednu zásadní brainstormingovou připomínku: přidávání peněz plošným způsobem každému učiteli je malinko socialistické a zavání to oním zaopatřovacím zařízením. Ve škole je pouze post ředitele manažerský post. Proč nedat těch 8 procent řediteli, který by mohl podle svých měřítek a ohodnocení peníze každý měsíc rozdělit? 

Nabízím zde konkrétní příklad: čtyřleté gymnázium, pět tříd v ročníku, cca 70 pedagogických pracovníků. Pokud by na každého pracovníka měl ředitel cca 2000 Kč měsíčně, znamenalo by to 140tis. Kč, které by mohl ředitel rozdělovat podle kvality práce, zásluh...Což činí přes jeden a půl mega za rok!!! A to už by byl obrovský motivační aspekt, který by byl dán do rukou ředitelům!!! Takže někdo by nemusel dostat nic, jiný učitel třeba pět, deset tisíc, jako bonus ke svému platu. Věřím, že dobrý ředitel by s tímto nástrojem dokázal motivovat některé kantory tak, že mladí učitelé by "byli schopni pro něj zabíjet a důchodci lítat na koštěti". 

Mám tu ještě jeden, tvz, ideální příklad: přidat 20% (5 plošně a 15 flexi - to znamená, že by to rozděloval ředitel).
Dostáváme se k číslům 4-5tis. na kantora jako bonus měsíčně, ale strategickým rozdělováním lze přidat učiteli třeba 50% stávajícího platu!!! Takže řadový učitel by si byl schopen vydělat měsíčně třeba i 35-40 tisíc!!!

Argument, že to ředitelé budou zneužívat, je zavádějící. Je to to samé, jako bychom řekli, že nástroj ředitele v továrně, že může rozdělovat peníze, se bude automaticky zneužívat; naopak - i pro ministerstvo se tu nabízí zásadní motivační i kontrolní aspekt, jak pracovat s ředitelem střední či zásadní školy a potažmo i s učitelem.

Je potřeba, aby ministerstvo dalo svým ředitelům větší důvěru, energii, sílu a pravomoci, jak dále s motivací učitelů pracovat. A to by byl jeden z vynikajících základních nástrojů. Škola sice není firma, ale ani zaopatřovací ústav!!!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Moje matka žehlí

Kdysi mi můj přítel Vladan radil: při problémech s rychlou ejakulací mysli Jadrane na to, jak tvoje matka žehlí. To stoprocentně funguje!!! Jako mírně opotřebovaný pedagog, silně opotřebovaný manžel a vyčerpaný otec jsem po dlouhé době "byl připuštěn" k takovému tomu domácímu milování. Říkal jsem si, bude sex po několika letech, to se hold chlapče musíš snažit! Nejdřív jsem tedy myslel na Tour de France a představoval si, že jsem závodník cyklista, který zrovna šlape do nějakého brutálního kopce. Pak přišla etuda "Moje matka žehlí" a na závěr jsem si to pojistil - aby má žena měla opravdu dlouhý a kvalitní a nezapomenutelný zážitek - myšlenkou jak právě dávám gól na mistrovství světa ve fotbale proti Německu (tento  sexuální oddalovač u mě vždy funguje!)... Bylo to krásné milování (sám se sebou jsem byl hodně spokojený) až do doby, kdy to shrnula moje žena slovy: "Hele, nemohl by ses příště snažit alespoň o trošičku víc???" A neuděláš nic...

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.