Přeskočit na hlavní obsah

Můj nejlepší den v Praze

Můj nejlepší den v Praze je taková moje skládanka (puzzle) nejlepších okamžiků během celého roku ve městě, ve kterém žiji. Nejradši mám víkendové ráno, kdy nemusím vstávat do práce; budí mě naše čtyřletá dcera Julie skokem na mé břicho z nočního stolečku, přitulí se a tím svým pověstným chraplákem (mix hlasu Joe Cockera a Helenky Zagorové) mi zahlásí do ucha: „Táto, vstávej, máma s Davídkem dělají palačinky!“. Přecházím do kuchyně, kde opravdu můj sedmiletý syn Davídek, za vůně čerstvě připravené kávy, míchá všechny potřebné ingredience, aby pak má žena Heda mohla udělat ty nejlepší palačinky se zavařeninou pod sluncem! Sedím u okna, ve vzduchu je cítit jaro, za oknem slunečný den a já vychutnávám onu kombinaci palačinek, kávy a sobotních Lidovek, zatímco v bytě to žije tím typickým životem čtyřčlenné rodiny s dvěmi malými dětmi.

Dopoledne miluji na pražské Náplavce. Je takový obyčejný letní den. Po dešti. Postupem času, který se líně přibližuje k obědu, jdu opět s rodinou po mokré kamenné dlažbě, v které se odráží celá Praha. Loudáme se a příjemně  „zevlujeme“  tak blízko řeky  Vltavy. Náplavka se začíná plnit lidmi. A i naše děti začínají vnímat tu příjemnou atmosféru. Vytahuji můj fotoaparát na klasický černobílý film, který  nosím pořád s sebou.

Oběd miluji v Café Louvre na Národní třídě. Je podzimní den (když zavřu oči, ještě vidím to barevné listí, co se vždy zvedne do svého typického tance s větrem pokaždé, když  projede po ulici taxík). Babí léto. Než nám přinesou oběd, tak s mým norským kamarádem Torem hrajeme rychlé šachy (na čas – s šachovými hodinami).  Domlouváme se, že po obědě zajdeme na výstavu čb. fotografií do Leica Gallery.

Vždy, když odpoledne napadne v Letohrádku Hvězda čerstvý sníh, objeví se, jako v pohádce, do půl hodiny v tomto kouzelném pražském parku běžkařská stopa!!! A už jsme s celou rodinou na běžkách,  máme dokonale namazanou skluznici a jede to jako po másle, zažíváme pravý běžkařský orgasmus!!! Vsadil bych se, že u Letohrádku potkáváme (taky na běžkách) Forresta Gumpa.


Nejradši mám páteční večerní čas v Kávovarně, v pasáži Lucerna,  s mou bývalou studentkou Kateřinou. Už mám po práci, těším se na víkendové dva dny volna a u Cafe au lait s deckou rulandy poslouchám Kačku, jak se jí daří na medicíně, kterou právě studuje. Po očku pozoruji v pasáži „divadlo ulice“ a poslouchám její spontánní pražské zážitky, ale i povídání z cest, kde se svým přítelem byla, co se jí stalo a co zažila. Sám přitom sním, myslím a vybavuji si své vlastní vzpomínky, kde má milovaná Praha hraje vždy hlavní roli J

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!