Přeskočit na hlavní obsah

Tak konečně IFA 2015

Už mi to přijde, že na IFU jezdím odjakživa, jako bych sám ten veletrh vymyslel a zrealizoval. Takže, i když jsem to po IFĚ odmarodil a dostávám se z toho ještě dnes, i když jsme tentokrát s Vladanem Včelkou nejeli Porshem, ale jen Mercedesem kabrioletem, i když mě tentokrát Vladan nepozval na rybí speciality a musel jsem si vystačit jen s dvěma cheesama z McNejedlého, byla to po všech stránkách nejlepší IFA, kterou jsme s Vladanem  absolvovali. A to vůbec nepřeháním.

Jakoby to Vladan tušil, už když jsme jeli v Německu v bezlimitních rychlostních zónách na dálnici, Vladan mě šetřil a nejel svých oblíbených 301 km/h, ale jen 256km/h, čímž šetřil i své auto v místech kde sedí spolujezdec (já) , protože jsem tolik nebrzdil, jak u mě bývá zvykem (mě vůbec nevadí, že spolujezdec nemá brzdící pedál:-)).

Minulý rok jsme byli docela zklamaní: žádné pecky od firem jako Sony, Samsung, LG, kdy bychom se posadili na zadek. A i těch pěkných holek ubylo, oproti roku 2013. No posuďte sami:







Je pravda, že taková krása v ženském (dívčím) podání se opakuje maximálně jednou za deset let, nicméně jakoby to tento rok organizátoři tak-nějak tušili, tento rok byl zase bohatý na hezké ženy, starající se o neopakovatelnou atmosféru tohoto německého festivalu oslav spotřební techniky:

 A opravdu se bylo na co dívat a tím nemyslím jen výše zmiňovanou ženskou krásu.

Co se povedlo hned u vstupu výstavních prostor, byly projekty tvz. startupů, tedy nových nápadů, kde vynálezci se snaží prostřednictvím netu (např. Kikstarter) získat na svůj nápad-projekt peníze od fanoušků na webu. Jelikož oba s Vladanem máme malé děti, zaujaly nás hned na začátku "dětské hodinky" s možností telefonování na dvě tel. čísla, s gps senzorem a sos tlačítkem:

Ani jeden našim prvňáčkům mobily pořizovat nechceme, tyto jednoduché hodinky se do budoucnosti možná budou hodit. Zajímavý byl i telefon, vypadající jako kalkulačka, který můžete použít jako druhý - třeba pracovní telefon (Vladan si hned jeden koupil do své kanceláře).



Blok, kdy píšete na papír a vám se to zobrazí na libovolném mobilním zařízení, vypadal taky velmi zajímavě. Je otázka, zda psaní stylusem na tablet (což praktikuji, když chodím na nějaké přednášky, či sám přednáším -pro poznámky), které se už běžně využívá, není vlastně to samé, akorát to šetří papír :-)

Co nás zajímalo s Vladanem, jak si povedou, jak nás zaujmou nové typy chytrých hodinek od výrobců LG, Huawei, Moto, Apple, Samsung a dalších méně či více známých značek. Zatím je tento segment trhu pořád dost rozpačitý, především tak nějak chybí dokonalá synchronizace se softwarem a využitelnost chytrých hodinek. Pořád to jsou spíš hračky, než opravdové produkty, s kterými se dá dál počítat pro každodenní využití. A opět jsme se s Vladanem shodli na tom, že nejhezčí i nejsympatičtější hodinky představilo LG (Watch Urban), co se týče té konektivity, je vidět, že se moc snažil Samsung (jsou ale nějaké malé a ta cena taky tomu moc nepřidává). O Apple Watch netřeba hovořit, to je jiná kategorie, vlastně jediné hodinky,které svému výrobci vydělávají.

Z velkých firem se mi opět (tak jako každý rok) nejvíc líbil stánek od LG (asi nejzajímavější doplňky, detaily. Tam jsem si sedl na zadek z projektoru PF 1000U, který dáte na pohyblivý stolek a ten vám v cukuletu udělá na zeď či plátno full hd TV o rozměrech, na jaké si vzpomenete. K tomu si pořídíte dva inteligentní LG repráky, které automaticky vyhodnotí zvukovou situaci v místnosti a máte během pár vteřin z jakékoliv místnosti parádní stereo kino :-) Myslím si, že projektory budou televizím konkurovat, hlavně i ekologickou zátěží a schopností je dát do jakékoliv místnosti i časem cenou.














U Samsungu jsem zase koukal na modely telefonů : malou S6 edge a S5 note. To jsou stroje, u kterých bych měl dilema, který si koupit.

 Jedna zahnutá hrana minulý rok mě nijak neoslnila, dvě - to je opravdu mistrovský displej!!!


   Kalendář je na S6 edge prostě dokonalý!

Co se týče designu a stylu, perfektně připravená byla společnost SONY. Co se týče nápadu, stejně jako minulý rok to byla velká NUDA V BERLÍNĚ. Jestli si SONY myslí, že stačí představit jen novou řadu telefonů a hrát to na in Sluchátka s přehrávačem, který ani zdaleka nemůže konkurovat deset let starému ipadu a tvářit se jak je to strašně COOL a IN (viz obrázek), tak si myslím, že s takovou SONY brzo půjde do kopru.









To jen tak z rychlíku, postřehy Jadrana Řepy. Než jsme opustili Berlín, Jadran mi slíbil, že za peníze, které jsem dostal od našich k narozeninám mi pomůže vybrat oblek. Protože ty co mám, v nich vypadám jako karikatura Jadrana Řepy, jako pytel u Krysáků na smetišti. A tak jsme zvládli v centru Berlína nakoupit skvělý oblek a nádherné sako k tomu a musím říct, že se opět projevila virtuozita Vladana Včelky, který mě během deseti minut donutil vyzkoušet 250 značkových obleků (všechny byly ve slevě) a k tomu ještě tři obleky přímo od prodavačů (co měli na sobě). Byl to zážitek!!! A na úplný závěr si Vladan udělal malou radost a ve velkém Apple centru v Berlíně si koupil jedinečné Apple Watch :-)

Pro nás pro oba to byl prostě DEN ŠAMPIÓNŮ!!!
A v noci, když jsem přijel zpátky do Řep, jsem lehl s angínou...

Zdraví Jadran Řepa z Řep, šampiónek :-)

Komentáře

  1. Musím si někde najít čísla o tom, jak vypadají statistiky Apple Watch, hodinek od Samsungu a dalších teď v roce 2022. Přijde mi, že Apple Watch vedou o parník, protože je pořizuje stále více lidí. Hlavně asi kvůli multifunkčnosti. Navíc i výměna displeje Apple Watch a jiný servis u některých firem nestojí svět. Jasně, nesmíte to dát přímo do originálního obchodu, tam vás vždycky odrbou. ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!