Přeskočit na hlavní obsah

Není trenér, jako trenér

Minulý rok jsme uvažovali s ženou o tom, že by náš šestiletý synek měl začít dělat nějaký sport. A protože kamarádi ve školce kopali fotbal, chtěl náš Davídek začít chodit na fotbal. Rašíd - jeden z tatínků Davídkových kamarádů - mě přesvědčoval, dejte ho do Řep, je tam předpřípravka, přípravka...David začal chodit do předpřípravky k trenérovi Pepovi, kde děcka spíš dělají všechno možné, než aby jen hráli fotbal. A musím říct, filozofie Pepy byla opravdu, jak se říká "náš šálek kávy". Děcka dělala gymnastiku, míčovky, no prostě všechno možné. Nabídl jsem se Pepovi, který ještě s asistentem tatínkem Radkem vedl děcka, že bychom mu, jako tělocvikáři, mohli taky pomáhat; a byl to opravdu skvělý rok, kdy se v červnu stal zázrak - Davídek si zamiloval fotbal, ačkoliv fotbal byl až druhořadá náplň trénninků. V létě pak pořád blbnul s balónem...
V červnu pak s námi mluvil Pepa, že by David měl jít dál, do starší kategorie. I proto, že jsem tělocvikář, vím, že David není žádný Messi, ale v jeho věku, si myslím, že je nejdůležitější, aby ho to, co dělá, bavilo.
Minulý čtvrtek jsme byli na trénninku starší řepské kategorie, kde dělá asistenta výše zmiňovaný Rašíd - ten vždycky preferoval a preferuje, aby děti měli ze hry - fotbalu, v prvé řadě radost.
Davídek přišel na trénnink, 90 minut odtrénoval. Z mého pohledu tělocvikáře to byl u takhle malých fotbalistů trénnink extrémně zaměřený na výkon. Ale nejsem trenér fotbalu, abych to rozebíral. Šok přišel až v okamžiku, kdy jsem se byl zeptat, zda můžeme přijít příště a bylo mi jedním z asistentů řečeno (ne Rašídem, ten byl ve stejném šoku, jako já), že DAVID ZLOBIL A NEDĚLAL TO, CO MÁ. A, že teda příště přijít můžeme...To bylo řečeno tak, jako bychom s Davidem tam těch 90 minut totálně vopruzovali. Nevím, co tím myslel - ten pán, že David zlobil. Já sám sem nic takového nezaregistroval, ale Davida jsem se zeptal. Ten z toho měl takový šok, že se zasekl, a řekl, že už fotbal hrát nebude. Pak mi bylo vysvětleno, že tím "David zlobil" myslel trenér, že nedělal přesně to co měl...
Musím říct, že srovnání Pepovy předpřípravky  s další kategorií, kde se byl David ukázat, to bylo, jako když vezmete své děcko s předpřípravky FC Barcelona a dáte ho do nějaké pražské stoky...
Je fascinující, jak roční skvělou práci trenéra Pepy může zničit za vteřinu nějaký totální amatér. David to samozřejmě přežije. Pro nás je to další životí ponaučení, ale i postřeh pro naši učitelskou praxi. A ukazuje to, že peníze do sportu jsou potřeba, ale hlavně pro ty nejmenší kategorie - pro trenéry, asistenty, prostě pro všechny, kteří mají tu obrovskou moc, ty děti někam posunout!!! A tyto lidi se potřebují dobře zaplatit, protože jinak tu neskutečnou a nekonečnou práci a přístup během vteřiny rozbije nějaký debil-amatér, který si myslí, že nejdůležitější je výkon...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!