Přeskočit na hlavní obsah

16.8.2008

"Myslím si, že člověk si může poručit, když něco chce. Ale musí to myslet upřímně. Pak se mu z toho snad něco povede. Předpis na to není žádnej a nikdy nebude. Poněvadž nadiktovat si můžete, že třeba někam přijdete v osm hodin, nebo v deset. Ale v umění si nemůžete nadiktovat vůbec nic! Vy si to můžete jen potichu přát. A nesmí se taky o tom mluvit moc hlasitě, abyste se z toho nevykecali. To se může stát jedna dvě."
                                                                                         Josef Sudek, fotograf

"Kámo, každý člověk by se měl snažit, aby po smrti po něm zbylo alespoň párátko."
                                                                                       
                                                                                         Dr. Ňum, vietnamské přísloví

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Josef Sudek, mistr pan Josef Sudek je můj oblíbený fotograf. Zemřel v roce, kdy já jsem se narodil. Miluji jeho fotografie, jeho pokoru k životu, pracovitost a skromnost. Jeho hrdinské činy (které zná málokdo), kdy tím, že za války k sobě do učení vzal tovaryše řemesla fotografického, jim možná zachránil život.

Ňum, byl kamarád z kolejí Kajetánka, UK. Dnes je to vážený ředitel nemocnice v Hanoi, tehdy dělal doktorát a bydlel se námi v buňce: já ze současnou ženou na dvojáku, on na jedňáku. I když se nevídáme, velmi si považuji přátelství s ním!  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!