Přeskočit na hlavní obsah

Tak zdravím poprvé!

27.4.08

"Na veletrhu knihy mi H. koupila tento malý zápisník. Zapisovat si své příběhy není pro mě úplně nová zkušenost: v r. 2000 jsem si dělal zápisky z naší cesty na kole na polární kruh. S postupem času si uvědomuji cennost těchto zapsaných postřehů (zvláště pro kreativce, jako jsem já)!"

"Pár minut před půlnocí jsem našel ve své "krabici od bot" zatoulané černobílé negativy. Je to, jakoby mi někdo vrátil čb. vzpomínky v podobě těch nalezených negativů - hurá - jakoby jsem těm snímkům, inverzním obrázkům po letech lépe rozuměl..."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bylo to na jednu stranu spontánní rozhodnutí, psát si "svůj život" do zápisníku, na druhou stranou zde byla inspirace právě přečtenými deníky od Sándora Máraie (Svíce dohořívají). Márai si zapisoval své každodenní postřehy někdy od svých čtyřiceti let až do své smrti (zemřel vlastní rukou v 89ti letech). Byl to tak syrový, extrémně silný zážitek, číst tyto postřehy člověka, který více jak půl svého života strávil za hranicemi svého Maďarska.

Deník jsem si pořídil i proto, že jsme očekávali narození našeho prvního dítěte a samotného mě zajímalo, jak to budu prožívat a zaznamenávat touto zápisníkovou literární formou :-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.

Moje matka žehlí

Kdysi mi můj přítel Vladan radil: při problémech s rychlou ejakulací mysli Jadrane na to, jak tvoje matka žehlí. To stoprocentně funguje!!! Jako mírně opotřebovaný pedagog, silně opotřebovaný manžel a vyčerpaný otec jsem po dlouhé době "byl připuštěn" k takovému tomu domácímu milování. Říkal jsem si, bude sex po několika letech, to se hold chlapče musíš snažit! Nejdřív jsem tedy myslel na Tour de France a představoval si, že jsem závodník cyklista, který zrovna šlape do nějakého brutálního kopce. Pak přišla etuda "Moje matka žehlí" a na závěr jsem si to pojistil - aby má žena měla opravdu dlouhý a kvalitní a nezapomenutelný zážitek - myšlenkou jak právě dávám gól na mistrovství světa ve fotbale proti Německu (tento  sexuální oddalovač u mě vždy funguje!)... Bylo to krásné milování (sám se sebou jsem byl hodně spokojený) až do doby, kdy to shrnula moje žena slovy: "Hele, nemohl by ses příště snažit alespoň o trošičku víc???" A neuděláš nic...