PORG -elitní soukromá základní a střední škola bude od příštího školního roku praktikovat zákaz mobilů ve výuce. A první komentáře médií na toto téma jsou více než pozitivní.
"Já ti nevím, Pepo ?!?" Vím, že když jsem začínal s kroužkem klasické černobílé fotografie, skoro striktně jsme nepoužívali digitál - taky to někdy hned po roce 2000 ještě nebylo možné: digitály byly drahé a technicky nedosahovaly obrazové kvality analogových foťáků. Dnes, po více než deseti letech, je digitál plnohodnotným sparingpartnerem klasických foťáků studentů ve fotokroužku: doplňují se jako den a noc, světlo a stín s tím, že se také tak od sebe zásadně liší!!! A je to skvělé!!!
Jako učitel, třídní učitel i tělocvikář spíš ale vidím zásadní změnu v něčem jiném: ty radikální zákazy (zákaz používání toho a toho) opravdu chrání naše děti a to s výsledky, které jsou viditelné docela brzy. Ale, bohužel, díky této "nadměrné ochraně" dochází k fenoménu, který je dnes už fakt statisticky podložený: děti jsou oproti starším generacím viditelně psychicky méně odolné!!!
Taky jsem měl období mobilů v košíku a podobně. Ale já, jako člověk z učitelské praxe, považující se za vizionáře, říkám: období, kdy mobily válcovaly žákovskou pozornost, pomalu ustupuje. Paradoxně právě děti už umí daleko lépe rozlišovat, kdy mobily používat a kdy ne, a naopak my starší se dostáváme často do těch trapných situací, že nám zazvoní mobil, kdy prostě nemá a že telefonujeme či surfujeme, kdy prostě nemáme a kdy se to nehodí!!!
Když bylo něky kolem roku 2007 - 2012, bylo zajímavé, že právě studenti na gymnáziu měli ty nejdražší a nejlepší telefony (většinou iphony). Dnes je situace zcela jiná: i movitější studenti leckdy mají "chytrého levného číňana", protože odmítají zaplatit za mobil takovou cenu, k jeho slabému poměru CENA/VÝKON (viz obrovská popularita značek, jako jsou Xiaomi, Lenovo či Huawei).
Já naopak vidím přirozenou potřebu dnešních lidí - být více v kontaktu s přírodou, s půdou, s pohybem, který jim chybí. A naopak, kultivovanost používání chytrých telefonů - to bychom se my čtyřicátníci a výš, měli učit od nich, "Pepo :-) "
"Já ti nevím, Pepo ?!?" Vím, že když jsem začínal s kroužkem klasické černobílé fotografie, skoro striktně jsme nepoužívali digitál - taky to někdy hned po roce 2000 ještě nebylo možné: digitály byly drahé a technicky nedosahovaly obrazové kvality analogových foťáků. Dnes, po více než deseti letech, je digitál plnohodnotným sparingpartnerem klasických foťáků studentů ve fotokroužku: doplňují se jako den a noc, světlo a stín s tím, že se také tak od sebe zásadně liší!!! A je to skvělé!!!
Jako učitel, třídní učitel i tělocvikář spíš ale vidím zásadní změnu v něčem jiném: ty radikální zákazy (zákaz používání toho a toho) opravdu chrání naše děti a to s výsledky, které jsou viditelné docela brzy. Ale, bohužel, díky této "nadměrné ochraně" dochází k fenoménu, který je dnes už fakt statisticky podložený: děti jsou oproti starším generacím viditelně psychicky méně odolné!!!
Taky jsem měl období mobilů v košíku a podobně. Ale já, jako člověk z učitelské praxe, považující se za vizionáře, říkám: období, kdy mobily válcovaly žákovskou pozornost, pomalu ustupuje. Paradoxně právě děti už umí daleko lépe rozlišovat, kdy mobily používat a kdy ne, a naopak my starší se dostáváme často do těch trapných situací, že nám zazvoní mobil, kdy prostě nemá a že telefonujeme či surfujeme, kdy prostě nemáme a kdy se to nehodí!!!
Když bylo něky kolem roku 2007 - 2012, bylo zajímavé, že právě studenti na gymnáziu měli ty nejdražší a nejlepší telefony (většinou iphony). Dnes je situace zcela jiná: i movitější studenti leckdy mají "chytrého levného číňana", protože odmítají zaplatit za mobil takovou cenu, k jeho slabému poměru CENA/VÝKON (viz obrovská popularita značek, jako jsou Xiaomi, Lenovo či Huawei).
Já naopak vidím přirozenou potřebu dnešních lidí - být více v kontaktu s přírodou, s půdou, s pohybem, který jim chybí. A naopak, kultivovanost používání chytrých telefonů - to bychom se my čtyřicátníci a výš, měli učit od nich, "Pepo :-) "
Komentáře
Okomentovat