Přeskočit na hlavní obsah

Tak ti nevím, Pepo ?!?

PORG -elitní soukromá základní a střední škola bude od příštího školního roku praktikovat zákaz mobilů ve výuce. A první komentáře médií na toto téma jsou více než pozitivní.

"Já ti nevím, Pepo ?!?"  Vím, že když jsem začínal s kroužkem  klasické černobílé fotografie, skoro striktně jsme nepoužívali digitál - taky to někdy hned po roce 2000 ještě nebylo možné: digitály byly drahé a technicky nedosahovaly obrazové kvality analogových foťáků. Dnes, po více než deseti letech, je digitál plnohodnotným sparingpartnerem klasických foťáků studentů ve fotokroužku: doplňují se jako den a noc, světlo a stín s tím, že se také tak od sebe zásadně liší!!! A je to skvělé!!!

Jako učitel, třídní učitel i tělocvikář spíš ale vidím zásadní změnu v něčem jiném: ty radikální zákazy (zákaz používání toho a toho) opravdu chrání naše děti a to s výsledky, které jsou viditelné docela brzy. Ale, bohužel, díky této "nadměrné ochraně" dochází k fenoménu, který je dnes už fakt statisticky podložený: děti jsou oproti starším generacím viditelně psychicky méně odolné!!!

Taky jsem měl období mobilů v košíku a podobně. Ale já, jako člověk z učitelské praxe, považující se za vizionáře, říkám: období, kdy mobily válcovaly žákovskou pozornost, pomalu ustupuje. Paradoxně právě děti už umí daleko lépe rozlišovat, kdy mobily používat a kdy ne, a naopak my starší se dostáváme často do těch trapných situací, že nám zazvoní mobil, kdy prostě nemá a že telefonujeme či surfujeme, kdy prostě nemáme a kdy se to nehodí!!!

Když bylo něky kolem roku 2007 - 2012, bylo zajímavé, že právě studenti na gymnáziu měli ty nejdražší a nejlepší telefony (většinou iphony). Dnes je situace zcela jiná: i movitější studenti leckdy mají "chytrého levného číňana", protože odmítají zaplatit za mobil takovou cenu, k jeho slabému poměru CENA/VÝKON (viz obrovská popularita značek, jako jsou Xiaomi, Lenovo či Huawei).

Já naopak vidím přirozenou potřebu dnešních lidí  - být více v kontaktu s přírodou, s půdou, s pohybem, který jim chybí. A naopak, kultivovanost používání chytrých telefonů -  to bychom se my čtyřicátníci a výš, měli učit od nich, "Pepo :-) "

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!