Přeskočit na hlavní obsah

Jak to říci dětem?

...je osobní výběr pana Zbyňka Petráčka ze světového tisku pro LN.

"Pro děti jsou peníze zdrojem mysteria. Vycítí jejich moc a ptají se. Proč bych měl respektovat učitele, když vydělávají jen 60 tisíc dolarů ročně?"       Ron Liebert, The New York Times

Pamatuji si, jak jsem četl jakousi slohovou práci, kde se student ptal podobně:
"Jak si mohu vážit někoho, kdo měsíčně vydělává méně, než je moje kapesné?"
Tak nějak zněla ta otázka, která dost mých kolegyň naštvala, mě teda taky. Ale na druhou stranu, jsou to přesně ty otázky (k čemu mi to je, proč se to mám učit?), které formují další profesní život učitele. A tak učitel pak přemýšlí (já přemýšlím), jak vysvětlovat právě tyto a jiné otázky. A vlastně malé děti mi dávají vědět, že to nejsou otázky, které by měly primárně provokovat, prostě se na ně studenti (děti, žáci) ptají, protože hledají odpovědi.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!