...je osobní výběr pana Zbyňka Petráčka ze světového tisku pro LN.
"Pro děti jsou peníze zdrojem mysteria. Vycítí jejich moc a ptají se. Proč bych měl respektovat učitele, když vydělávají jen 60 tisíc dolarů ročně?" Ron Liebert, The New York Times
Pamatuji si, jak jsem četl jakousi slohovou práci, kde se student ptal podobně:
"Jak si mohu vážit někoho, kdo měsíčně vydělává méně, než je moje kapesné?"
Tak nějak zněla ta otázka, která dost mých kolegyň naštvala, mě teda taky. Ale na druhou stranu, jsou to přesně ty otázky (k čemu mi to je, proč se to mám učit?), které formují další profesní život učitele. A tak učitel pak přemýšlí (já přemýšlím), jak vysvětlovat právě tyto a jiné otázky. A vlastně malé děti mi dávají vědět, že to nejsou otázky, které by měly primárně provokovat, prostě se na ně studenti (děti, žáci) ptají, protože hledají odpovědi.
"Pro děti jsou peníze zdrojem mysteria. Vycítí jejich moc a ptají se. Proč bych měl respektovat učitele, když vydělávají jen 60 tisíc dolarů ročně?" Ron Liebert, The New York Times
Pamatuji si, jak jsem četl jakousi slohovou práci, kde se student ptal podobně:
"Jak si mohu vážit někoho, kdo měsíčně vydělává méně, než je moje kapesné?"
Tak nějak zněla ta otázka, která dost mých kolegyň naštvala, mě teda taky. Ale na druhou stranu, jsou to přesně ty otázky (k čemu mi to je, proč se to mám učit?), které formují další profesní život učitele. A tak učitel pak přemýšlí (já přemýšlím), jak vysvětlovat právě tyto a jiné otázky. A vlastně malé děti mi dávají vědět, že to nejsou otázky, které by měly primárně provokovat, prostě se na ně studenti (děti, žáci) ptají, protože hledají odpovědi.
Komentáře
Okomentovat