Přeskočit na hlavní obsah

Leonardo da Vinci

Abych byl k Vladanovi spravedlivý, měl bych taky napsat něco, co bude oproštěno od všech těch sarkastických, ironických a, řekněme si milí čtenáři, trochu posměvačných poznámek na jeho adresu. Málokdo tedy o Vladanovi ví, že jedna z jeho nejčastějších přezdívek (Nick) je "da Vinci".
Ano, v té přezdívce, v tom NICKU, je obsaženo vše, čím může být Vladan, sice velmi stručně, ale přesto extrémně výstižně charakterizován.
Tak třeba dneska: ráno začal (cca 1h.30min) vyřezáváním soch z cedrového dřeva v životní velikosti, pak po malé přestávce, kdy zvolil krátkou meditaci s mátovým čajem v dlaních, se věnoval své oblíbené malbě s jeho častým tématem KRAJINA VŠEDNÍHO DNE a ještě do oběda stihl svých pravidelných dvacet minut hry na mandolínu. Mimochodem, ve hře na mandolínu se vypracoval v mistra, je jakýmsi vynálezcem polyfonní hry, kdy posluchač má pocit, že hraje hned mandolín několik (když skromně vzpomíná na poslední veřejná vystoupení, kde s mandolínou účinkoval jako host, vzduchem létají jména jako: Bob Dylan či Eric Clapton). Po obědě (v sobotu se tradičně postí) pak chvíli trénoval hlasivky a jen tak cvičně si zazpíval nejtěžší pasáže árie Nessum Dorma, pak zanesl svým inkoustovým perem Mont Blanc (osobně mu ho daroval Dalajlama) několik vět na téma ÚPADEK MULTIKULTURALISMU V JIŽNÍ AMERICE do svého zápisníku Moleskine, a pak následovalo cvičení jógy, dnes jen sám Vladan se sebou (obvykle vede a předcvičuje celé skupině). Co se týče jógy, říká Vlado: "dnes má společnost obrovské nároky na to, kým jsme a s tím bezesporu souvisí to, jak vypadáme", říká velmi mladistvě a kultivovaně vypadající Vladan.
 "Na co jsem však nejvíc hrdý, jsou moje lýtka", říká, a pozorovatel jeho nohou hned pochopí: tak úžasně tvarované nohy člověk vidí málokdy. Však si také jeho nohy vypůjčila Angelina Jolie v několika jejích filmech, kde Vladan nohy Angelině dubloval.
Večer většinou vede Vladan  bytové semináře na téma: vliv Heideggera na Patočku či Jak to bylo doopravdy mezi Freudem a Jungem. Pak se Vladan věnuje intenzivně svým deseti dětem: hrají simultánní šachovou partii VLADAN PROTI VŠEM, kdy, aby to bylo fér, samozřejmě Vladan hraje poslepu a s časovým limitem 20 vteřin na jednotlivý tah.
Hezký víkend:-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Moje matka žehlí

Kdysi mi můj přítel Vladan radil: při problémech s rychlou ejakulací mysli Jadrane na to, jak tvoje matka žehlí. To stoprocentně funguje!!! Jako mírně opotřebovaný pedagog, silně opotřebovaný manžel a vyčerpaný otec jsem po dlouhé době "byl připuštěn" k takovému tomu domácímu milování. Říkal jsem si, bude sex po několika letech, to se hold chlapče musíš snažit! Nejdřív jsem tedy myslel na Tour de France a představoval si, že jsem závodník cyklista, který zrovna šlape do nějakého brutálního kopce. Pak přišla etuda "Moje matka žehlí" a na závěr jsem si to pojistil - aby má žena měla opravdu dlouhý a kvalitní a nezapomenutelný zážitek - myšlenkou jak právě dávám gól na mistrovství světa ve fotbale proti Německu (tento  sexuální oddalovač u mě vždy funguje!)... Bylo to krásné milování (sám se sebou jsem byl hodně spokojený) až do doby, kdy to shrnula moje žena slovy: "Hele, nemohl by ses příště snažit alespoň o trošičku víc???" A neuděláš nic...

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.