Přeskočit na hlavní obsah

Opékání špekáčků

Děda koupil novou chaloupku. Dnes, poprvé jsme na chaloupce s dětmi.
"Budeme opékat ty špekáčky, co přivezl děda?", ptá se můj syn Davídek.
"Ne synku, budeme tu celý týden. Bude ještě dost času si špekáčky pořádně vychutnat!" Mám radost, s jakým otcovským respektem působím na svého syna. Za hodinu ale dostanu takovou chuť na špekáčky, že zavelím - "jdeme opékat"!!!
"Tati, nemáme žádné dřevo", prohlásí má dcera Julie. "Tak půjdem do lesa a nějaké nasbíráme", okamžitě kontruji. V lese se větví píchnu do oka. A zatímco děti poslušně sbírají dřevíčka, vlítnu s krvavým okem do jakéhosi bláta, kde se vyválím jako prase divoké.
Připravujeme oheň, ale sesbírané dřívka okamžitě zplanou.
"Na čem budeme opékat?" Ptá se můj syn.
Moje žena rychle běží do lesa pro další dřívka.
"Ukaž", odstrčím syna od ohně a prohlásím: "zálesák si vždy poradí, zálesák rozfouká i nerozfoukatelné!!!" Fouknu do skomírajícího ohýnečku s takovou intenzitou, že mi žhavé třísky přistanou do druhého, do té doby ještě zdravého oka. Rychle běžím do koupelny, ale protože nic nevidím, zakopnu o  prázdný kýbl  a znovu se válím, tentokrát v plotě z tůjí...


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.