Přeskočit na hlavní obsah

Apple a jiné příběhy...

Už několik let si myslím, že po smrti Stevea Jobse dřív nebo později upadne celý Apple a jeho produkty do hluboké prodejní deprese. Fascinuje mě potenciál, myšlenky i život Jobse, stejně tak nechápu, jak si vedení firmy může myslet, že stačí JABLKO neustále recyklovat, zavařovat, péct, sušit a přežvykovat. Jsem zvědavý, kdy i ten poslední uživatel Apple zjistí, že to, že si koupíte nepřiměřeně drahý jablko-produkt,  který de facto toho umí daleko méně, než kterýkoliv jiný podobný průměrný a mnohem levnější produkt korejské, japonské a hlavně čínské výroby, je fakt neoriginální a davová hloupost.

Sám jsem si Apple kupoval v době (ipod, iphone), kdy jsem cítil obrovský vizionářský potenciál výše zmiňovaných produktů. A ačkoliv to byl vždy uzavřený systém, to uzavření mělo pozitivní dopad na otevření mysli. Dnes je Apple spíš atrapa a ironicko-sarkastická parodie samotného Applu. A já sám mám nebývalou radost, že například chytré hodinky Huawei v sobě skrývají mnohem více noblesy i příslibu do budoucna. Budoucna všech těch nových technologických zázraků.

A tak mě nepřekvapuje, že prodeje Applu klesají. Troufám si tvrdit, že do deseti let skončí Apple-mánie a všichni ti "úspěšní manageři"  se budou pyšnit čínskými výrobky a chovat se, jako kdyby žádný Apple neexistoval a oni ho nikdy nepoužívali.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.