Přeskočit na hlavní obsah

České školství?!?

Mám obě děti ve školce, každé v jiné. Nevím, jestli je to náhoda, ale obě děti mají naprosto vynikající podmínky - skvělé paní učitelky, úžasné interní i externí zázemí, velmi dobře připravený a realizovaný program. Obě děti se do školky těší, leckdy ráno stojí nedočkavostí u dveří, aby si tam mohly už hrát. Zajímavý je však názor jiných rodičů. Někdy se ptám, jindy mi to řeknou sami. Většinou ti, kteří jsou naprosto nespokojeni, udávají pro mě nesmyslné argumenty (učitelka je moc přísná, školka klade důraz na dodržování pravidel a tak nás šikanuje...). Jako učitel na gymplu i jako rodič jsem došel ke stejnému přesvědčení, že většinou sami nespokojení lidé jsou nespokojeni i se vzdělávacím systémem, i když tento systém vlastně vůbec neznají. Jejich názory se opírají o mediální klišé. Sám nabízím možnost, ať se na mé hodiny přijdou rodiče podívat. Rád pak s nimi budu diskutovat, co dělám dobře a co špatně. Hlavní učitelky, které se starají a vzdělávají mé děti, jsou mi vzorem, inspirací a příkladem. I podle nich měním výuku s mými studenty, diskutuji s nimi jejich zkušenosti a různé tipy. Nepochybuji o tom, že vzdělávání na našem gymnáziu je na vysoké úrovni. Spíš se dozvídám a příjemně mě to překvapuje, že i školky a školy, které navštěvují mé děti a z kterých přicházejí mí žáci, učí výborným, moderním a nadstandardním způsobem, individuálně se věnují svým žákům, mají své děti rády...Jen by bylo dobré, kdyby, jak veřejnost, tak i média, se víc zabývala tím, jak vlastně ta ČESKÁ ŠKOLA dnes opravdu vypadá. Jaká je vlastně realita. A neřešila pouze pocity, dojmy a zážitky z vlastního "školního" dětství.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Street photography

Až mobil mi "pomohl" k cestě k street fotce. Nosím ho kdekoliv a najednou se mi otevřela široká paleta "života na ulici". Nikdo se nepřetvařuje, nikoho nezajímám. Telefon v mých rukou nikoho neirituje - splývám s davem. I proto jdu do iphonu - lepší foťák třeba bude znamenat lepší fotky:-)

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.