Přeskočit na hlavní obsah

Jaká je dnešní generace středoškoláků?

Učím přes deset let. Co můžu říct o dnešní středoškolské generaci? No, nevím, spíš můžu napsat, co o ní říct nemohu.
Každý den čtu od více či méně erudovaných odborníků charakteristiku této skupiny. Já, za sebe, určitě vím, že tato generace je jiná, než jsme byli my. Je jiná v negativním, ale i v pozitivním smyslu. Pro mě subjektivně, je více osvěžující, opravdová a odvážná. Samozřejmě vždy záleží na podmínkách a možnostech, ale přijde mi, že dnešní studenti to umí vzít "daleko víc do svých rukou".
Je mezi nimi mnoho morálních i intelektuálních elit, možná dnešní zlosyni a zlodcery přinášejí větší zlo, než naše generace zlosynů a zlodcer.
Nechci úplně generalizovat, ale s některými studenty se mi pracuje výborně. Vlastně jsem z většiny z nich nadšený. Mám z nich radost. Těším se a jsem zvědavý, co z nich bude!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!