Přeskočit na hlavní obsah

Můj nejlepší učitel

Často se mě lidi ptají, proč jsem si vůbec vybral učitelské povolání. Historie mého rozhodnutí STÁT SE UČITELEM se datuje někdy do období 3-4. ročníku na střední škole. Měl jsem obrovské štěstí na dobu a učitele - pár let po SAMETOVÉ REVOLUCI ve školství vládla euforie, byl to čas výjimečných akcí i neuvěřitelných úletů.

Mou první učitelku, paní Skybovou na ZŠ v Havířově, jsem měl jen půl roku, dokud jsme se nepřestěhovali. Dodnes na ni vzpomínám, jako na vstřícného, lidského a výborného člověka!!!

Ze střední školy bych jmenoval učitele, kteří bez diskuse ovlivnili můj život.
Pan profesor Přemysl Hranoš je legenda a člověk, jehož hodiny byly pro všechny obrovským zážitkem.
Pan profesor Evžen Stránský byl spravedlivý, čestný, vynikající, velmi přísný prvorepublikový učitel s excelentními vyjadřovacími schopnostmi, a sférázným smyslem pro humor.
Pan profesor Petr Daňko byl můj první a zároveň poslední opravdový třídní učitel, člověk, jemuž vděčím za mnohé, za to, kde jsem a kam jsem se dostal.
Paní profesorka Anna Janeczková (jediná z této čtveřice, která ještě učí) je nesmírně náročná, avšak TOP-LEVEL kantorka s nejlepšími hláškami.

A pak musím za všechny vysokoškolské pedagogy zmínit (podle mě) tu nejlepší: paní docentku Ivu Zuskovou z Přírodovědecké fakulty University Karlovy. Charismatická, půvabná, systematická, profesionální, velmi náročná, avšak nejvíc spravedlivá PANÍ UČITELKA.

I díky těmto osobnostem učím, na tyto mé vzory si velmi často vzpomenu a nechávám se jimi v mé mysli vést a inspirovat.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Keramika Maříž

Líbí se vám tento druh keramiky? Lidé ji buď obdivují anebo zatracují. Je to podbízivý kýč, nebo umělecké dílo? Nebo jen pěkný hrnek?

Peníze a životní štěstí

Dnes se mě můj syn zeptal, zda lidé, kteří mají hodně peněz, jsou také více šťastní. Samozřejmě, že ta jeho otázka nebyla přesně taková, jak jsem ji zde "upravil", ale hlavní pointa v ní je! Hned jsem mu to chtěl vysvětlovat, ale uvědomil jsem si, že: 1. nevím, jak bych to šestiletému klukovi vysvětlil 2. de facto, a to je horší, neznám na tuto otázku správnou odpověď !!!

Gymnázium Arabská

Gymnázium Arabská,  DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.